miMakker Amai
Als u zoekt naar een clown die een mooi ballonfiguur vouwt of u alleen maar aan t lachen maakt, dan zoekt u verkeerd. Amai is niet zomaar een clown; ze maakt contact vanuit rust, vertraging en respect, door de mens achter de zorgvrager te zien en te benaderen.
Amai is een nieuwsgierige, iets wat brutale & gevoelige clown. Ze geeft de emotie de ruimte, óók als het verdriet of ellende is. Door het samen delen van die vervelende gevoelens voelt de ander zich gehoord en gezien waardoor er ontspanning en rust komt. Amai heeft ervaring binnen de ouderenzorg en de gehandicaptenzorg, waar ze zich graag laat sturen door haar 'publiek'. Ook voor moeilijker verstaanbaar gedrag deinst ze niet terug.
Amai sinds juni 2024 gecertificeerd door Stichting miMakkus. De kern van de miMakkusmethode© is contact maken, een basisbehoefte van iedereen. Vanuit rust, vertraging, respect de mens achter de zorgvrager te zien en te benaderen.
Samen keuvelen, dansen, muziek maken of gewoon alleen even samen zijn? Bij mimakker Amai kan het allemaal! Wilt u graag eens op avontuur met Amai of wilt u weten of Amai binnen uw organisatie past? Klik dan op onderstaande button voor meer informatie!
Wat is een miMakker?
Een miMakker is niet zomaar een clown die een grapje maakt of een mooi ballonfiguur vouwt. Ze maakt contact van hart tot hart. De benadering die de miMakker hanteert is belevingsgericht en veelal non-verbaal. De methodiek achter de miMakker vult bovenstaande aan door op authentieke non-verbaal wijze aan te sluiten bij de zorgvrager. De kern van de miMakkusmethode© is contact maken, een basisbehoefte van iedereen. Vanuit rust, vertraging en respect de mens achter de zorgvrager te zien en te benaderen. Deze benaderingswijze resulteert in onder meer alertheid, levendigheid, plezier en ontspanning bij zorgvrager. Hetgeen een positieve invloed heeft op het emotioneel welzijn van de zorgvrager en diens omgeving. De verzorger ervaart dat hij/zij door middel van het eigen gedrag, het gedrag van de zorgvrager kan beïnvloeden. Uit ervaring is gebleken dat probleemgedrag bij de zorgvrager hierdoor vermindert. Dit draagt bij aan zowel cliënt- als medewerkerstevredenheid.
bron: https://mimakkus.nl/